Nu kör vi igen då!

Jepp, antibiotikakur. YES! Urinvägsinfektion tydligen. Inte ett prov togs, inte ett endaste! Men om kuren inte hjälper så ska jag komma tillbaka för prover. Ehm. Säkert bara för jag har frikort och därför inte är betalande patient ;)
MEN! Läkaren sa åtminstone att han inte trodde det var njurbäckeninflammation för att jag, hör och häpna, ser så FRÄSCH ut! Fattar ni att en läkare sa att jag såg fräsch ut! Fräsch som i frisk. DET är ballt! Alla går och klagar för jag ser så sliten, sjuk och trött ut, men icke sa nicke! Det är jag inte! Mohaha...
Annars snurrar allt på som vanligt :) Blir nog ett och annat äventyr i helgen, och nästa vecka :) Har insett att det jobbigaste med att åka tåg till jobbet är människorna. Det finns framför allt två medresenärer som jag bävar för varje morgon! Den ena herren löser extremt svåra sudoku, lyssnar på något rockigt och klappar takten HELA tiden! Eller så råkar han hamna med någon bekant och pladdrar - OAVBRUTET! Hans reskamrat får aldrig en syl i vädret. Han snackar så sjukt mycket skit. Jag får kalla kårar när jag ser honom, gaah!
Den andra är också en herre, lite äldre, lite sunkigare. Han har också en ful ovana att vara så osvensk och påstridig! Han attackerar folk och pladdrar som bara den, och om han råkar se samma person flera gånger på tåget så hälsar han som om de är vänner. Idag råkade jag ut för den här människan. Han satt och råstirra på mig och försökte få igång ett samtal. Men jag orkade verkligen inte, utan satt med näsan i en bok och hoppades på att polletten skulle ramla ner. Förlåt för mitt svenska beteende, men morgonen är helig, jag vill inte prata med folk. Och nu är även hemresan helig, för jag behöver den tiden till återhämtning!
Tur jag kör bil imorgon! För då ska jag på uppropet till sexologin! :D
Nu dricker Julle upp mitt vatten, dags att gå!
Hejsvej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0