Hur kommer det sig

att jag inte bara kan vara vanligt sjuk?
Eftersom jag en gång i tiden fick något krux med njurarna, om det var urinvägsinfektion som vandrade eller njurbäckeninflammation eller ja what ever, så har jag inte sen dess känt av en urinvägsinfektion förrän njurarna börjar bulta. När urinvägsinfektionen har nått detta stadie så räcker det inte med att hälla i sig c-vitaminer och försöka skölja ur kroppen, utan det är penicillin som gäller. Nu är det såhär tufft att jag är allergisk/resistent mot penicillin V (PCV), vilket innebär att jag får annan sorts antibiotika istället. Toppen! Kan man tycka. För 10 dagar sen fick jag urinvägsinfektion, gick till läkaren och fick utskrivet Trimetoprin som tydligen är heeeeelt olik PCV. Tog Trimetoprin i 9 dagar (idag skulle varit den 10e). Men nej, vaknar idag av att jag har "myggbett" på armbågarna. Skumt att  ha det på båda armbågarna samtidigt, och såg ut att vara flera "bett". Senare idag så började knäna klia. Ytterliggare någon timme senare så har jag fått galet mycket utslag på höftbenen. Går till skolsköterskan på jobbet och frågar, hon menar att det är en allergisk reaktion och måste uppsöka läkare. Sagt och gjort. Så nu sitter jag fullproppad med kortison, vilket skulle ta bort både utslag och klådan på 30-60 minuter, samt allergitabletter. Det har nu gått snart 2h sen jag tog kortisonet och utslagen är kvar och kliar lika jädrans mycket.
Blev att fundera om de utslag jag hade i somras på Åland (kommer ni ihåg? på ryggen) också skulle vara någon slags allergisk reaktion? De påminner lmycket om varandra, förutom att dessa idag är större och har typ flutit ihop. Scary. Så nu får jag inte äta PCV eller Trimetoprin längre. Läkaren berättar också att jag kan vara en sån där människa som  helt enkelt inte tål läkemedel. Kul när jag faktiskt MÅSTE gå på medicin. Blir sjuk utan medicin, blir sjuk med medicin. Vad gör man då?
TRÖTT!

Kommentarer
Postat av: Anonym

gumman =( fan vilken otur du har =( sku bara vilja ge dig en stor bamse kram å säga att allt blir bra. kan du inte komma upp till julen så firar vi tillsammans å har super mysigt å så tar ja hand om dig! då kan du få se mina supermysiga kissungar =)

puss å kram älskar dig!

2010-09-15 @ 10:55:18
Postat av: Emma

Svar:

Det hade varit galet mysigt! Men håller ju på att flytta och allt, så kommer inte ha pengar :( Jobbar antagligen i mellandagarna också... Saknar er! När tar ni road trip till Skåneland? ;) KÄRLEK! PUSS

2010-09-15 @ 20:53:34
URL: http://woopsies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0