O´tooles lag till och med?

Har ni hört talas om O´Tooles lag?
För att förstå den gäller det att först förstå Murphys lag: "om något kan gå fel så kommer det att göra det". Det finns många omskrivningar om Murphys lag, här kommer några: "Om det finns två eller fler sätt att göra något, och ett av dessa sätt leder till en katastrof, så kommer någon att göra det på det sättet". Eller "Lagen om alltings jävlighet" eller "Lagen om alltings inneboende ondska".

O´Toole säger: Murphy var optimist.

Jag trodde detta skulle gå "bra" men nej, vi fortsätter med oärlighet och konstiga bortförklaringar. Ja, det är väl lite av vår grej, men efter allt som är sagt trodde jag att vi skulle i alla fall fixa detta. Jag ska inte vara bitter. Är på något sätt glad och lättad mitt i allt det jobbiga. Fortfarande tack och så.
Nu ska jag bädda ner mig i soffan och mysa bort resten av kvällen. Och glöm ej; O´Tooles lag!

Krya på dig mamma!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack gumman! Ta hand om dig själv du....så kan jag också koppla av lite ;). Nåväl, är hemma igen, allt var bra. Mitt arbets-EKG visade att jag har kondition som en 20-åring kom på den du!!!

2010-08-24 @ 14:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0