Nepp

Ingen diagnos igår heller. ÅH! vad tusan är det för fel på mig. Fick iaf reda på att jag har en prick på hjärnan, men det kan tydligen betyda flera miljoner saker. Läkaren gjorde 4 miljoner tester i rasande fart och sedan tyckte han att vi lika bra kunde göra en lumbalpunktion:
   (inte jag på bilden).  Så fick en ca 10cm nål rakt in i ryggen.. Det va coolt! Jag gillar ju nålar som de flesta vet, fast det va ju inte direkt skönt.. Gjorde ont typ i hela ryggraden men inte värre än att man överlevde, sen att jag, maria, läkaren och sjuksköterskan bara skratta hela tiden gjorde det ju ännu bättre, fast va inte så lätt att ligga stilla direkt. Läkaren berättade att det egentligen var 1,5års väntetid till dem men jag hade ju fått en dubbelförtur så jag kom in på 3 veckor! Det är ganska snabbt må jag säga. Och ska dit igen om ca 1 månad för att få provsvaren o se hur vi ska gå vidare.. Ganska trött ändå på alla behandlingar. Fick också en remiss till någon specialavdelning i Lund som skulle se om jag har fått synstörningar utan att jag vetat om det. Galet. Känns ju skönt att dom tar det på allvar och verkligen anstränger sig. Dock mindre roligt att alla läkare faktiskt är oroliga, då måste det ju va något allvarligt fel... Men vi hoppas vidare på det bästa :)

Var ute till hästarna jag o Maria ska börja hjälpa till med och rida och så... Jag kunde dock inte rida, hade galet ont i ryggen efter proverna och ont i huvudet, men det gjorde inte så mycket eftersom Killen som jag skulle rida har fått mugg så det står härliga till och har ont i benen. Stackaren, så det blev lite hästvård och myspyssel i hagen istället. Tråkigt nog kunde jag inte göra så mycket heller, utan stod mest o prata med M och A medan de pyssla... Mysigt ändå :)

nej nu ska jag försöka skriva klart min interventionsplan så jag slipper det sen.

Ciaoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0