Får nog förklara....

Efter vissa kommentarer har jag insett att jag nog inte var tillräckligt tydlig i att det inte är mina åsikter jag skriver, utan endast en diskussion om hur det KAN vara.

Självklart är det så att bara för det ÄR så betyder det inte att det är RÄTT. Men fortfarande kan jag tycka något är fel som någon annan tycker är rätt och tvärtom. Exempelvis de bortgifta 10åringarna, självklart är detta något som jag tycker är fel, och jag gissar på att de flesta i den nordiska kulturen också tycker det är fel, men det betyder inte desto mindre att det i andra kulturer anses rätt. Ingen är opartisk i dessa diskussioner då vi alla ser saker ur vårt eget synsätt och med influenser av vår egna samhälliga kultur, så jag menar endast att det kan vara svårt att veta vad som är definitivt fel och vad som är uppbyggt av samhället att vara fel. :)

Självklart kan detta övergå till en oändlig diskussion, men jag får säga att L:s förtydligande om att sålänge ens sexuella motivation inte skadar någon annan, så är den OK. :) Inlägget är helt enkelt ett annat sätt att se på det utan att direkt klassificera personer  som dåliga för att de inte tycker, känner och tänker likadant jag och du.... Det finns många aspekter liksom...

Nu ska det fixedixas inför Göteborg :) Ses i vimlet! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0