Det där med sexuell motivation...

Först vill jag bara meddela att jag är helt emot pedofili och våldtäkter. Däremot är jag för homosexualitet, älska dem du vill osv.. Ni kommer att förstår varför jag förtydligar mig innan inlägget J Detta är alltså inte några fasta åsikter utan helt enkelt en diskussion i mitt huvud. Hur saker och ting kan tolkas och vara helt enkelt...


Alla människor har en sexuell motivation. Det innebär alltså typ vilken läggning man har. Om man är heterosexuell är den sexuella motivationen det andra könet, sen kan ytterliggare en motivation vara att man tänder på killar med exempelvis stora näsor. Ja, ni fattar det går att ha i princip vilken sexuell motivation som helst. Homosexuella tänder ju på människor av samma kön och så vidare. Då kommer vi till pedofilerna, dom tänder på barn. Våldtäktsmän/kvinnor är lite svårare att säga, men i detta inlägg tänder dom på makten och har oftast mycket aggressioner.


Om vi nu säger att en pedofil har utsatt något barn för övergrepp och åker fast för det. Då ska dom behandlas, dom ska inse att det dom gör är fel osv. men går det att behandla en sexuell läggning/motivation? För några år sedan (det händer även idag) var det ju dödsförbjudet att vara homosexuell och även dom skulle botas, men det går ju inte! Även om du har en viss motivation eller läggning så kan du ju ligga med andra som inte ingår i den här motivationen, men fantasierna finns ju kvar. Och de flesta vet att leva med hemligheter om sig själv är otroligt påfrestande, så det brukar ju inte hålla i längden ändå.


Vem är det som säger att vissa saker ska vara förbjudet men inte andra? Homosexualitet var som sagt förbjudet förut, men nu är det okej, varför? Det var okej förut att slå och våldta framförallt sina fruar, men nu är det inte så längre? Det fanns också dem som ville att sex med barn skulle vara okej för att inte negligera barns intellekt och barn också är sexuella, nu är det också förbjudet. Kommer även det här med pedofili att luckras upp och anses vara en ofrivillig sexuell motivation? Om ni som läser detta, finns det någon behandling som skulle göra att ni skulle ändra en sexuella läggning och i så fall hur?  


Det jag egentligen undrar är, går det att "behandla" pedofili? Är det en sjukdom? Eller är det bara samhället som säger att det är fel? Det finns ju samhälle där 10åringar blir bortgifta och det är helt ok där...?

Tål att funderas på!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej Emma!

Hur är det?

Såg på facebooken din att du hade en blogg:-) Vad kul, får vi kika in och titta:-) Tänkte fråga om du skulle kunna skicka en bild på dig till min mail? Ska till och göra en pekbok till Sarah med familjen i bilder:-) Och då behöver vi ett kort på faster:-)

Ha det bra!



Titta gärna in i våran blogg:-)



Kram från mig och Sarah!

2009-02-10 @ 11:41:25
URL: http://johannamariastrand.blogg.se/
Postat av: Linda k

Hej du knas!



det där är en diskussion man kan hålla på med i evigheter.

Men jag tycker såhär:

Alla sexuella motivationer som går ut på att någon annan mår dåligt/far illa är fel.

nej, det går säkert inte at bota, men personen måste inse att det är fel.

De får väl leva ut sina motivationer med rollspel eller nåt istället. ;o)



Visst sen i vissa länder gifts 10 åringar bort, men det ÄR fel, de mår nog inte så bra av det.

Bara för att någon GÖR så betyder det inte att det är BRA/RÄTT.



Ha det bra!

2009-02-19 @ 09:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0