Nu jädran!

Ja nu händer det fanimej grejer! Har varit sjukt aktiv idag, även på rasterna från handledningen!
Har ringt till hyresnämnden för att få reda på lite om skälig hyra och om det faktiskt är ok att min hyresvärd går in i min lägenhet utan att jag vet om det och utan att jag är hemma.. Ska ta och ringa till helsingborgshem och höra om hyran, och hon på hyresnämnden tyckte jag skulle polisanmäla hyresvärden för hemfridsbrott.. Jädrans kränkt känner jag mig faktiskt. Riktigt obehagligt är det. Och fan vet hur många fler gånger hon har varit här inne när hon vetat att jag skulle va bortrest! Nästan så att jag hoppas något försvinner i flytten (försvinner alltid något när man bökar runt) för då kommer hon bli kraftigt misstänkt... Hmm, undra ändå inte om jag hade ett 1500krs halsband liggandes på bordet?!!? Nej, men jag tänkte jag ska försöka få tillbaka hyra iaf. Det andra får ju bara hon böter för, alltså vinner inte jag mer på det än att hon får uppleva kränkning tillbaka, och dessutom en stämpel i registret. Och man ska väl inte göra saker som man själv inte vinner något på? Sen vet jag inte om jag riktigt tror på ett öga för ett öga-filosofin. Även om det skulle kännas gött... Får väl vara socionomig och låta bli, men ska nog iaf tala om för henne att det hon gjort är olagligt.

Har ju också som sagt haft handledning. Gav inte mig så mkt, men många andra hade nytta av det så det va la bra :)

Har också pratat med nya hyresvärden.. Så imorgon kl 10 ska jag hämta nycklarna till nya lägenheten!! Nu är det fanimej dags! Spännande läskigt.. :)

Nu ska jag skriva tills datorn brakar ihop så jag kan skicka iväg något imorgon! Puss och adjöö..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0