Galet

Vilken fantastisk dag! Strålande sol, varmt och skönt ute...

Vaknade dock imorse och det kändes som vänster kind och vänster hand sov. Problemet var att dom inte ville vakna. 2 timmar senare var dom fortfarande bortdomnade, börjar klart bli orolig så ringer till sjukvårdsrådgivningen som tycker absolut jag ska bege mig till sjukan. Sagt och gjort. Jag knallar iväg ännu mer nervös till sjukan där jag kommer in ganska snabbt får en galet läskigt 8-sugsnabel drake fastsatt över hela kroppen för att mäta EKG, blir dunkad på med en hammare, stucken av med både vassa pinnar, baksidan av hammaren och nålar. Ingen vet vad det är för fel på mig helt enkelt. Läkaren springer iväg och råd frågar andra och kommer tillbaka med en del hypoteser på lager. MS - en sjukdom som påverkar nervsystemet bitvis, och är obotligt. Hjärninfarkt - som en hjärtinfarkt men i skallen istället och sen någon slags propp som kan sätta sig på sidan om halsen... Tråkigt nog så uteslöts de sista 2 ganska snabbt för jag inte låg inom riskzonen för det. Kvar står då bara MS, den enda som är obotlig av det hära... Skulle upp och göra en CT-skan, en hjärnröntgen och fick vänta i 2,5 timme för det. Efter det var det ytterliggare 1 timmes väntan på svaren från det. Och 1 timmes väntan på sjukhus betyder 2,5 timme för oss andra vanliga dödliga.
När väntan väl var över så hade den läkaren jag fått först (som va jätte bra) slutat för dagen så jag skulle få en annan som hade blivit insatt i "mitt fall" av första läkaren. Hon berättar att min hjärna helt otroligt nog ser bra ut! haha, tur iaf man hade någon! och att dom däremot inte visste vad som var felet. Dom skulle iväg blodprov och testa för borrelia av någon anledning som jag inte vet vilken, men iallafall. jag är fortfarande bortdomnad i hand och ansiktshalva. Känns lagom kul. Blir nog en bra sömn ikväll..... Jag skulle ju gärna vilja veta vad som är fel på mig. Diagnos okänd?

Nej usch, slut med ångest för idag. Jag kunde iaf skippa skolan utan dåligt samvete :D

Nu blir det sängen för jag är fanimej helt slut i kropp o knopp! Massa stess och ångest idag.

Ciaoo

Kommentarer
Postat av: cilan

Men fy vad otäckt! Kan det inte vara stressrelaterat, hörredu? Å andra sidan: vad är INTE stressrelaterat? Hoppas du får svar snart iallafall.

2009-04-05 @ 20:47:32
URL: http://cilanpilan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0