Det där med språk...

Alltså, på riktigt allvar, varför skriver man på Internetspråket? Jag blir verkligen knäpp!!

Vissa förkortningar kan jag förstå.. men ett helt språk?!
Har fördrivit tid emellanåt på King.com, mest för att slippa plugga. Och tror ingen skriver ut hela meningar....
Hela tiden kommer det saker som: gl, gg, c, gtv, g, lt osv osv... Om du nu sitter och spelar på nätet, alltså sällskapsspel så har du faktiskt tid att konversera om man nu vill det! Det är ju sällskapspel!! Inte för att jag brukar vilja konversera, jag brukar enbart vilja spela... Men då skriver jag å andra sidan inget heller. Men om man tvunget ska skriva.. skriv ordentligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0