Senaste.

Har några nya rön som måste ut. Lite få tankar och funderingar... men ändå...

Först har vi självklart ett omdiskuterat tema, Sagor. Jag har sagt det förut, dom är fanimej inte bra för barn. Sagor är ju från början till för att göra barn lydiga och duktiga... Först har vi ju pippi långstrump, vad gör hon? Visst hon är dörik, men inte snobbig (tummen upp). Hon sätter sig också emot socialtjänsten, vuxna vill hjälpa barn, göra att dom slipper vara utstötta men nej, prussiluskan (stavning?) är hatad och avskydd. Hon bildar gäng med de andra barnen så dom går ifrån familj och skola, hon har olagliga djur hemma? Hmm... Då kommer vi osökt in på Gullock som en ståup-komiker ikväll snacka om, hur trevlig och god är hon egentligen? Hon bryter sig in, eller nej, det va ju öppet så är ju bara olaga intrång. Hon äter upp andras mat och förstör andras saker??! får man göra så? NEJ! Vad är det vi försöker lära barn? Rätt och fel. Det är fel att ta andras saker, det är fel att göra sönder andras grejer och det är fel att gå dit man inte får gå.
När vi ändå pratar om vad folk sagt under ståupkomiken, förkylning, eller rättare sagt han prata om julhandel och att ungar springer och är snoriga och folk är förkylda och går och smittas. Men OK, om man flyttar julen till sommarn? hade det inte varit värre då, med tanke på att de allra flersta virus och bakterier trivs absolut bäst i värme? Fan jag kan inte lyssna på komiker som pratar emot fysiken... ja, och jag vet att jag tänker för mycket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0