Nu har jag kommit på det!

Jag vet varför barn är rädda för Tomten!!!

Ni flesta vet att jag anser att det är lite pedofil-varning på Tomten... jag menar, hur många gamla gubbar, som är utklädda klarar sig undan med att locka barn med godis och presenter? -"Hohoho! Kom här Lilla Lisa så ska du få sitta i Tomtens knä och äta en polkagris..." Riktigt misstänksamt.

Och man lär ju sina barn från början; Akta er för fula okända gubbar! Speciellt sådana som kommer och erbjuder godis och leksaker! Vad gör ni? Ni skall springa och skrika så högt ni kan!

Så kommer julen, och helt plötsligt vill alla vuxna att ungen ska gå fram till en ful, utklädd och okänd gubbe som erbjuder dem presenter. Föräldrar och släktingar hejar på; -"Se så lilla gumman, ge Tomten en kram och säg tack!" Ungen gallskriker av förtvivlan och försöker springa därifrån medan de vuxna puttar fram den, fotograferar som galningar och småler åt det stackars barnets förtvivlan. För ungarna borde ju fatta att Tomten är snäll.... !? Vuxna får faktiskt bestämma sig. Är fula, utklädda, okända gubbar snälla eller dumma? Ska barnen kramas med dem eller springa från dem? Tro fan det blir förvirrande... Aldrig jag ska tvinga barn att krama och tacka Tomten mer! Skrik och spring därifrån så kan jag andas ut igen och inse vilket smart barn som gör som det faktiskt blir tillsagt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0