Aschberg!!?

I natt ville jag ha Aschbergs nummer! Inte till Insider då utan det dära Grannfejd programmet. Detta hade nog varit det första programmet med en oskyldigt part! Jag ville inget annat än sova! Jag gjorde inget dumt!

Rastlös själ som jag är kom jag visserligen inte i säng förrän vid halv 2 tiden, till mitt försvar måste jag säga att jag i alla fall inte varit ute o svirat, utan endast befunnit mig inom lägenhetens fyra väggar i flera dygn! I alla fall, jag gick o la mig vid halv 2 tiden och messade med R som va ute o svira. Ungefär när CSI började inatt kl 02.10 så börjar det väsnas något sjukt från mina grannar! Trodde först det va dem brevid, sen trodde jag det va granne F, men det va det inte... det slutade fanimej inte väsnas och såsmåningom lista jag ut att det va dem ovanför! Har aldrig sett dem grannarna (Men hört att dom lever ganska ofta). Jaja, tänker att dom slutar väl snart och ligger och läser och försöke slappna av. Men NEJ dom slutar inte...

Arg som ett bi slänger jag på mig en morgonrock och beger mig ut i trappan. Lyssnar noga vid varje dörr utan att fatta vilken av de 3 dörrarna som dolde min för tillfälligt mest hatade granne. Jag är dålig på att lokalisera ljud redan men när man försöker lyssna på en dörr så ekar det redan i hela trapphuset, gör det hela väldigt svårt. Ner igen och på med kläder och jacka, för nu jävlar ska jag lista ut vem fan det är som väsnas, observerar dessutom att klockan är 03.50 nu. Ut på gatan och försöker spana upp mot fönstrena för att se var det lyser, är helt mörkt så kutar runt huset och spanar från andra sidan..Fanimej helt mörkt där också! Så in igen, och upp igen.. lyssnar som fan utanför lägenheterna och bestämmer mig för att gå mot dörr nr 2. knackar och knackar och knackar utan resultat.. och jag börjar bli rädd att jag valde fel dörr. Gör det förbjudna och glipar lite på brevinkastet och visst fan va det där oväsendet kom ifrån. Blir arg igen och plingar på grannens totalt mesiga ringklocka och det kommer en liten melodi.. Ut kommer en man jag aldrig sett och jag är förbannad sådär vid 4 på morgonen och säger att dom faktiskt får stänga av ljuder för jag kan fan inte sova osv osv... Han tittar på mig som jag är totalt dum i huvudet, säger ja.. säger tack och stänger dörren! AAAH! Men tyst blev det! :D Jag är lite tuff jag! ;)


Kommentarer
Postat av: johanna

hahaha HÄRLIGT!!! så ska dom tas grannjävlarna! synd att inte ja har någon irriterande granne =/ kunde ha hjälpt dig om vi bodde närmare varandra.. men kanske vi snart gör? :P kram å puss

2008-12-17 @ 18:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0